Monster

Marketing Campaign Planner

Manpower S.r.l.

MILANO, LOM

DETTAGLI DEL LAVORO
TIPO DI CONTRATTO
Full-time, Tempo indeterminato
COMPETENZE
Advertising, Analysis Skills, Budget Management, Budgeting, Campaigns, Detail Oriented, Digital Media, English Language, French Language, German Language, Leading Edge Technology, Marketing Campaign, Marketing Plan, Media Buying and Planning, Media Campaigns, Multiplatform/Cross-Platform, Onboarding, Performance Analysis, Performance Tuning/Optimization, Problem Solving Skills, Process Improvement, Spanish Language, Team Player
LUOGO
MILANO, LOM
PUBBLICATO
6 giorni fa

Location: Milan, Italy (initially in-office, then hybrid)
Contract: Full-time, temporary contract with possibility of extension
Hours: 8:30 AM – 5:30 PM, hybrid (3 days in-office after onboarding)

About the Role

We are looking for a motivated Campaign Planner to plan, manage, and optimize digital media campaigns. You will work with a dynamic team, using advanced advertising tools to deliver impactful results for our clients.

Your Responsibilities

  • Develop and execute digital media plans across different advertising platforms.
  • Set up campaigns, including audience targeting and budget allocation.
  • Monitor performance, optimize campaigns, and maximize return on ad spend.

What You Need

- 1-3 years of experience in media planning, preferably in an agency.
- Strong analytical skills to interpret data and drive optimizations.
- Experience with budget management and performance reporting.
- Business proficiency in English.

Nice to Have

- Fluency in French, German, or Spanish is a plus.

Soft Skills We Value
We’re looking for someone who takes ownership of their work, pays close attention to detail, and enjoys problem-solving to improve processes. Curiosity and a desire to learn and grow are key, as we operate in a fast-changing digital landscape.

Why Join Us?

This is a unique opportunity to work with cutting-edge advertising technology and gain hands-on experience with industry-leading tools. You'll play a key role in shaping advertising strategies for top brands, while continuously developing your skills.

Informazioni sull’azienda

M

Manpower S.r.l.

ManpowerGroup è leader nella creazione di soluzioni integrate per l’incontro tra domanda e offerta di lavoro e lo sviluppo della carriera. Nato a Milwaukee (USA) nel 1948, conta su un network mondiale di 2.800 uffici in 80 paesi. Presente in Italia dal 1994, il Gruppo opera sull’intero territorio attraverso 3 brand: Manpower Experis Talent Solutions ed è specializzato in: Ricerca, selezione e valutazione di personale in tutte le posizioni professionali, anche di middle e top management Somministrazione di lavoro a tempo determinato e indeterminato Progettazione e realizzazione di corsi di formazione Pianificazione e realizzazione di progetti di formazione dei lavoratori temporanei finanziati attraverso i fondi del "Forma.Temp" Servizi di consulenza per l'organizzazione aziendale, lo sviluppo di carriere e l'outplacement Per il decimo anno ManpowerGroup è stata inclusa nella classifica "World’s Most Ethical Companies" (2020) #crediamoneltalento Crediamo che il talento sia l'elemento cruciale di differenziazione delle aziende nel mondo del business. Lavoriamo per generare spirito e passione, e coinvolgere le nostre persone, con un approccio attento e sensibile all'individuo.

DIMENSIONI DELL’AZIENDA
Oltre 10.000 dipendenti
SETTORE
Agenzie di ricerca personale/Staffing/Agenzie per l'impiego
SITO WEB
https://www.manpower.it/