lavoro industria

Vicino peschiera del garda, veneto
69Lavori trovati

69 posizioni trovate per lavoro industria Vicino peschiera del garda, veneto

S
S

1 Disegnatore/Tecnico Grafico – con esperienza in industrie di Stampa/Packaging

Sinapsi Group

Castel Goffredo, LOM
3 giorni fa
Castel Goffredo, LOM
3 giorni fa

Descrizione azienda

Sinapsi Group Srl, per azienda della provincia di Mantova leader nel settore della stampa e del packaging, ricerca:

1 Disegnatore/Tecnico Grafico – con esperienza in industrie di Stampa/Packaging

 

Posizione

La risorsa avrà il compito di gestire l’intero processo di prestampa. In particolare, si occuperà di: recepire i disegni e i layout di stampa dei clienti sui quali effettuerà da subito uno studio di fattibilità a seguito del quale apporterà eventuali modifiche in ottica di adattamento dei disegni prima del passaggio in produzione.

Si occuperà inoltre di: analisi dei reclami di tipo tecnico / qualitativo da parte dei clienti, elaborazione e preparazione grafica di caucciù e lastre uv.

 

Requisiti

Il candidato ideale ha maturato un’esperienza di almeno due anni in contesti analoghi ovvero: industrie litocartotecniche, di stampa e packaging, ha una formazione tecnico-grafica e perfetta padronanza di software di editing dei file, programmi per l’elaborazione grafica e stampa digitale, Adobe InDesign, windows e iOS, AutoCAD 2D/3D, nonché CTP a video. nonché CTP a video. Conosce inoltre le diverse tipologie di carta e di cartone; è completamente autonomo nella preparazione e nell’impostazione del foglio macchina, sa controllare ed eventualmente modificare file di grafica e bozze cianografiche. È caratterizzato infine da: precisione, spirito organizzativo e propensione a lavorare in gruppo.

 

Altre informazioni

OFFERTA

Contratto a tempo determinato finalizzato all’inserimento

Lavoro su due turni (diurni)

 

ZONA DI LAVORO

Castel Goffredo (MN)

 

W
W

SALES APPLICATION ENGINEER MANAGER

Wyser - It

Verona, VEN
2 giorni fa
Verona, VEN
2 giorni fa
FILIALE : UFFICIO PADOVA SPECIALIZZAZIONE : T&E SALES ENGINEERING - AUTOMOTIVE

For our Client, a leading multinational operating in the Industrial Market, we are looking for:


SALES APPLICATION ENGINEER MANAGER


We are looking for a Sales Application Engineer Manager who will be responsible for receiving customer inquiries and develop customer detailed proposals in order to sell and promote products and services. He/she will act as a liaison between local Application Engineers and Sales Team and related customers, working to ensure that all requests are addressed and optimized. The Sales Application Engineer will evaluate the customer needs and facilitate future sales, assisting the sales force to influence the customers on the decision making process for the correct and most efficient products and services for each application, suggesting to them the best solution aligned to their needs, in constant contact with the R&D.


Main responsabilities

  • Provide customer support by responding to requests for quotations with detailed analysis of product costing, schedule of creation and submittal of design and process improvements, when applicable, to meet the customers’ needs;
  • Co-ordinate local and global Application Engineering;
  • Work with engineering, sales and production staff to understand current demands of the customers to formulate quotations for sales staff;
  • Provide product technical engineering information by creating and giving presentations on customers’ proposal. This contains, but not limited to, costing breakdown, 3D representation of finished goods and spreadsheet matching;
  • Prepare cost estimates by studying application plans and related customers documents; consulting with engineers, production and lab;
  • Train colleagues and customers organization in new products: both sales and technical force;
  • Assist Sales force in sales proposals and customer quotations based on customer specifics submittal and technical feasibility;


Requirements:

·Bachelor's Degree in Engineering discipline like Mechanical, Electrical or Energy;

·Experience in system engineering and/or application engineering;

·A specific knowledge of HVAC systems is preferred;

·Comprehension of commercial/industrial HVAC building systems such as central plants, boilers, industrial application, process, etc;

·Project management ability to organize and manage multiple products through quotation process;

·Strong communication and interpersonal skills are required with a complex problem solving and solutions advise;

·Be ready to spend time traveling both domestically and internationally;

·Ability to develop effective working relationships internally at a variety of levels and work closely with commercial departments such as sales, operations and product development;

·Organized and analytical, able to work under pressure and to choose the right priorities, very good communication skills and public speaking complete the profile;

·Excellent computer proficiency (MS Office – Word, Excel and Outlook);


Location: Veneto Italy


Wyser è la società internazionale di Gi Group che si occupa di ricerca e selezione di middle e senior management specializzato.Facciamo parte di Gi Group, una delle principali realtà a livello internazionale nei servizi dedicati allo sviluppo del mercato del lavoro.


I candidati ambosessi (D.lgs. n. 198/2006), sono invitati a leggere l’informativa privacy ai sensi degli artt. 13 e 14 del Reg. EU 679/2016 al seguente indirizzo: https://it.wyser-search.com/privacy-candidati/


Wyser (Aut. Min. del 15/04/2014 Prot. N: 39/4903)


#LI-CM

W
W

SALES APPLICATION ENGINEER MANAGER

Wyser - It

Verona, VEN
3 giorni fa
Verona, VEN
3 giorni fa
FILIALE : UFFICIO PADOVA SPECIALIZZAZIONE : T&E SALES ENGINEERING - AUTOMOTIVE

For our Client, a leading multinational operating in the Industrial Market, we are looking for:


SALES APPLICATION ENGINEER MANAGER


We are looking for a Sales Application Engineer Manager who will be responsible for receiving customer inquiries and develop customer detailed proposals in order to sell and promote products and services. He/she will act as a liaison between local Application Engineers and Sales Team and related customers, working to ensure that all requests are addressed and optimized. The Sales Application Engineer will evaluate the customer needs and facilitate future sales, assisting the sales force to influence the customers on the decision making process for the correct and most efficient products and services for each application, suggesting to them the best solution aligned to their needs, in constant contact with the R&D.


Main responsabilities

  • Provide customer support by responding to requests for quotations with detailed analysis of product costing, schedule of creation and submittal of design and process improvements, when applicable, to meet the customers’ needs;
  • Co-ordinate local and global Application Engineering;
  • Work with engineering, sales and production staff to understand current demands of the customers to formulate quotations for sales staff;
  • Provide product technical engineering information by creating and giving presentations on customers’ proposal. This contains, but not limited to, costing breakdown, 3D representation of finished goods and spreadsheet matching;
  • Prepare cost estimates by studying application plans and related customers documents; consulting with engineers, production and lab;
  • Train colleagues and customers organization in new products: both sales and technical force;
  • Assist Sales force in sales proposals and customer quotations based on customer specifics submittal and technical feasibility;


Requirements:

·Bachelor's Degree in Engineering discipline like Mechanical, Electrical or Energy;

·Experience in system engineering and/or application engineering;

·A specific knowledge of HVAC systems is preferred;

·Comprehension of commercial/industrial HVAC building systems such as central plants, boilers, industrial application, process, etc;

·Project management ability to organize and manage multiple products through quotation process;

·Strong communication and interpersonal skills are required with a complex problem solving and solutions advise;

·Be ready to spend time traveling both domestically and internationally;

·Ability to develop effective working relationships internally at a variety of levels and work closely with commercial departments such as sales, operations and product development;

·Organized and analytical, able to work under pressure and to choose the right priorities, very good communication skills and public speaking complete the profile;

·Excellent computer proficiency (MS Office – Word, Excel and Outlook);


Location: Veneto Italy


Wyser è la società internazionale di Gi Group che si occupa di ricerca e selezione di middle e senior management specializzato.Facciamo parte di Gi Group, una delle principali realtà a livello internazionale nei servizi dedicati allo sviluppo del mercato del lavoro.


I candidati ambosessi (D.lgs. n. 198/2006), sono invitati a leggere l’informativa privacy ai sensi degli artt. 13 e 14 del Reg. EU 679/2016 al seguente indirizzo: https://it.wyser-search.com/privacy-candidati/


Wyser (Aut. Min. del 15/04/2014 Prot. N: 39/4903)

G
G

TECNICO DI LABORATORIO

Gi Group

Guidizzolo, LOM
1 giorno fa
Guidizzolo, LOM
1 giorno fa
FILIALE : CASTIGLIONE DELLE STIVIERE Gi Group SpA, Agenzia per il Lavoro (Aut. Min. 26/11/04 Prot. n. 1101-SG) ricerca TECNICO DI LABORATORIO per importante azienda cliente del settore chimico industria
La persona che verrà selezionata, dovrà occuparsi del controllo qualità delle materie prime e del prodotto finito, della gestione della qualità del laboratorio e della compilazione e preparazione dei documenti regolatori-cosmetici.
Si richiede preferibile, ma non necessaria, esperienza pregressa nel ruolo.
Completano il profilo: predisposizione alla collaborazione, buona gestione dello stress e flessibilità
Luogo di lavoro: Guidizzolo (MN)
Orario di lavoro: full-time
La retribuzione sarà valutata in base all'esperienza e alle competenze della risorsa.
Gi Group SpA è autorizzata ad operare dal Ministero del Lavoro (Aut. Min. 26/11/2004 PROT. 1101 - SG).
I candidati ambosessi (D.lgs n. 198/2006) sono invitati a leggere l’informativa privacy ai sensi degli artt. 13 e 14 del Reg. EU 679/2016 al seguente indirizzo www.gigroup.it/privacy-candidati
R
R

Attrezzista meccanico

Randstad

Bussolengo, VEN
6 giorni fa
Bussolengo, VEN
6 giorni fa

descrizione

Per carpenteria metallica che produce bulloni ,viti e molle per l'industria , ricerchiamo urgentemente un attrezzista meccanico con esperienza.

responsabilità

La figura inserita dovrà occuparsi della preparazione completa delle macchine CNC ,installando attrezzi ed utensili necessari alla lavorazione.

Si richiede capacità di manutenzione sulle stesse macchine.

competenze

Preferibile l'aver conseguito diploma in ambito meccanico , conoscere il disegno tecnico oltre ad avere un'esperienza di almeno qualche anno maturata come attrezzista.

Precisione e autonomia nell'organizzazione del proprio lavoro completano il profilo.

Sede di lavoro : BUSSOLENGO

Orario di lavoro : 2 turni

livello di studio

Diploma scuola superiore o Qualifica professionale
I candidati ambosessi (L.903/77) sono invitati a leggere l’informativa sulla privacy ai sensi dell'art. 13 del Regolamento (UE) 2016/679 sulla protezione dei dati (GDPR).
P
P

VENDITORE - OLI LUBRIFICANTI INDUSTRIA

Profili S.r.l.

Verona, VEN
3 giorni fa
Verona, VEN
3 giorni fa
Profili Commerciali è la divisione di Profili dedicata esclusivamente alla ricerca e selezione di professionisti in ambito commerciale ed alla creazione di reti vendita.
Il nostro cliente è una dinamica e consolidata realtà attiva nella vendita di oli lubrificanti e grassi e servizi correlati. Nell’ottica di sviluppo dell’attuale struttura commerciale, siamo stati incaricati di selezionare un/a:
VENDITORE - OLI LUBRIFICANTI INDUSTRIA
VERONA E MANTOVA
La risorsa individuata, a riporto della Direzione Commerciale, si occuperà dello sviluppo del business e della gestione del pacchetto clienti attivi sul territorio di competenza nel mercato industria. L’azienda si caratterizza per un’offerta multibrand con la capacità presidiare con efficacia tutte le fasce di mercato. La posizione si presta ad essere coperta con successo da professionisti in possesso di pluriennale esperienza nel settore oppure da figure commerciali che abbiano maturato esperienza sui medesimi canali di vendita.

OFFRIAMO:

  • Assunzione con contratto di lavoro subordinato, auto aziendale e MBO oppure collaborazione in libera professione, in regime di monomandato o plurimandato
  • Pacchetto Clienti attivi sul territorio
  • Contesto dinamico e stimolante

RICHIEDIAMO:

  • Esperienza in ambito commerciale
  • Conoscenza del prodotto e/o del mercato di riferimento
  • Passione per il mondo dell’industria
S
S

1 Disegnatore/Tecnico Grafico – con esperienza in industrie di Stampa/Packaging

Sinapsi Group

Castel Goffredo
9 giorni fa
Castel Goffredo
9 giorni fa

Sinapsi Group Srl, per azienda della provincia di Mantova leader nel settore della stampa e del packaging, ricerca:

1 Disegnatore Grafico/Tecnico – con esperienza in industrie di Stampa/Packaging


La risorsa avrà il compito di gestire l’intero processo di prestampa. In particolare, si occuperà di: recepire i disegni e i layout di stampa dei clienti sui quali effettuerà da subito uno studio di fattibilità a seguito del quale apporterà eventuali modifiche in ottica di adattamento dei disegni prima del passaggio in produzione.

Si occuperà inoltre di:analisi dei reclami di tipo tecnico / qualitativo da parte dei clienti,elaborazione e preparazione grafica di caucciù e lastre uv.


Il candidato ideale ha maturato un’esperienza di almeno due anni in contesti analoghi ovvero: industrie litocartotecniche, di stampa e packaging, ha una formazione tecnico-grafica e perfetta padronanza di software di editing dei file, programmi per l’elaborazione grafica e stampa digitale, Adobe InDesign, windows e iOS, AutoCAD 2D/3D, nonché CTP a video. Conosce inoltre le diverse tipologie di carta e di cartone; è completamente autonomo nella preparazione e nell’impostazione del foglio macchina, sa controllare ed eventualmente modificare file di grafica e bozze cianografiche. È caratterizzato infine da: precisione, spirito organizzativo e propensione a lavorare in gruppo.


OFFERTA

Contratto a tempo determinato finalizzato all’inserimento

Lavoro su due turni (diurni)

ZONA DI LAVORO

Castel Goffredo (MN)

M
M

Accountant

Meeters

Verona, VEN
7 giorni fa
Verona, VEN
7 giorni fa

What we are looking for

 

Despite the Covid-19 pandemic that spread this year in Italy and worldwide, we managed to double our revenues and to expand our internal team of colleagues.

That’s why we are looking for an Accountant to join our amazing Administration Team with an attention to details and a "make things happen" attitude.

Being part of Meeters means growing together with us, increasing your talent and opportunities.

 

What's Meeters?

 

We are building a new way to interact with people by leveraging technology.

We have built a 37.000 customers community that is engaging through more than 350 events we organize every month for our customers, to socialize and meet new people with the same interests to spend quality time together.

For 2021 and the years to come, internationalization and therefore the transformation into a European scale-up awaits us, we’re excited!

 

 

Company benefits and environment:

  • We are 28 years old on average and we are building the working environment according to our generation’s believes: flat-hierarchy, open for dialog and feedback, inclusive, cooperative, with no-discrimination policy;
  • We believe in constant updating, that’s why we will provide you the resources you need to keep studying and updating;
  • You will be part of a team and join us during off-site activities;
  • Competitive salary with a dynamic progression by the time according to your personal contribution on the Administration Team results;
  • You have flexible working conditions and smart working according to the Meeters guidelines;
  • Casual dress code enjoying the chance to reach our wonderful new office in Verona (IT), that will be equipped with all the necessary comforts;
  • Free events or trips, according to with our Operation Team, if you decide to join them as Meeters Ambassador during the weekend.

 

Requirements and Attitude:

  • Be open-minded, purpose-driven and curious.
  • Be self-sufficient to fulfill the assigned projects and able to support the people working on that project
  • Be a great team player and a professional that other colleagues respect for its integrity and working attitude
  • Great communication and synthesis skills
  • Proven experience in managing various stakeholders: customers, suppliers, banks
  • Skilled in management fees reporting 
  • Master in management of general accounting as for civil and fiscal documents
  • Experience in accounting reporting
  • Be responsible, with the collaboration of an operational colleague, for active/passive billing and payment management via home banking.
  • Be in charge of monthly VAT record
  • Be able to contribute to the software development, by working with the IT office to implement the accounting features required in our proprietary back-office system to streamline the accountability processes

 

Nice to have

  • Professional English 
  • Advanced cloud services management
  • Former experience in the e-commerce industry
  • Former Start-up experience
  • Have experience with PayPal, Stripe, Android and iOS payment gateway

 

If you are a Professional who has gained 2/3 years of experience in the position we are looking for and if this sounds like the job for you, submit your CV and follow the Typeform link  

 

!Applications without the information requested in this link will not be considered!

R
R

Back office commerciale estero Inglese e Spagnolo

Randstad

Pescantina, VEN
13 giorni fa
Pescantina, VEN
13 giorni fa

descrizione

Randstad Talent Selection è la divisione di Randstad Italia focalizzata sulla Ricerca & Selezione di profili qualificati e altamente specializzati.

Il nostro cliente, primaria realtà internazionale che si occupa della progettazione di macchinari tecnologici per le industrie, ci ha incaricati di ricercare un:

Back office commerciale estero Inglese e Spagnolo

responsabilità

La risorsa, rispondendo direttamente al responsabile commerciale e confrontandosi con gli uffici commerciale/tecnico/spedizioni, dovrà occuparsi di:

  • gestione rapporti con clienti italiani ed esteri
  • gestione ordini di vendita: inserimento - monitoraggio - evasione
  • creazione reportistica commerciale
  • supporto per la stesura di offerte e contratti
  • supporto alla fatturazione
  • organizzazione trasferte estere per il personale viaggiante

competenze

Desideriamo entrare in contatto con candidati in possesso dei seguenti requisiti:

  • ottima conoscenza della lingua inglese
  • buona conoscenza della lingua spagnola
  • buona conoscenza del pacchetto office (in particolare Excel)
  • disponibilità a brevi trasferte per le fiere di settore

Pregressa esperienza in contesti strutturati e internazionali costituisce titolo preferenziale.

Si offre: inserimento diretto in azienda a tempo indeterminato, RAL e inquadramento saranno commisurati all'effettiva esperienza maturata dal candidato.

Orario di lavoro: full time (da lun a ven)

Sede di lavoro: Pescantina VR

livello di studio

Diploma scuola superiore o Qualifica professionale
I candidati ambosessi (L.903/77) sono invitati a leggere l’informativa sulla privacy ai sensi dell'art. 13 del Regolamento (UE) 2016/679 sulla protezione dei dati (GDPR).
E
E

Global Solutions Architect - Italy

Equinix

Milan, Mantova
22 giorni fa
Milan, Mantova
22 giorni fa
Global Solutions Architect - Italy

Equinix is the world’s digital infrastructure company, operating 200+ data centers across the globe and providing interconnections to all the key clouds and networks. Businesses need one place to simplify and bring together fragmented, complex infrastructure that spans private and public cloud environments. Our global platform allows customers to place infrastructure wherever they need it and connect it to everything they need to succeed.

We are a fast-growing global company with 70+ consecutive quarters of growth. Through our innovative portfolio of high-performance products and services, we have created the largest, most active global ecosystem of nearly 10,000 companies, including 1,800+ networks and 2,900+ cloud and IT service providers in over 26 countries spanning five continents.

A career at Equinix means you will collaborate on work that impacts the world and be surrounded by endless opportunities to learn new skills and grow in multifaceted directions. We adopt diversity in thought and contribution and are committed to providing an equitable work environment. That is foundational to our core values as a company and is vital to our success.  

Responsibilities 

Strategic Sales Support 

  • Provides basic technology solutioning support to Equinix global field and channel sales 

  • Supports development of the account technology strategy (application of Equinix IOA) with Equinix Account Executives 

  • Prepares and conducts Customer workshops 

  • Prepares and delivers Customer presentations 

  • Develops peer relationships with customers 

  • Demonstrates Equinix values through the provision of credible and convincing reasoning through compelling solutions to have a customer choose Equinix

Research and Development 

  • Keeps up-to-date with the state of the art by utilizing the GSE Solution Development Framework 

  • Collaborates on the research of relevant technology trends 

  • Provides input on the analysis of technology impacts 

  • Recommends to partners based upon research finds

Subject Matter Expertise 

  • Maintains Industry awareness through training, reading, research, teamwork and industry event attendance

Cross-Functional Collaboration 

  • Collaborate with fellow partners in the products and solutions lifecycle such as in the EQUINIX CIO, CTO, CMO and CSO organizations on technology and service initiatives, new product introductions, technology roadmap, and commercial concerns

Technology and Innovation Insights 

  • Provides technical subject matter expertise to Sales, Marketing and the Industry through participation in creating, developing and delivering content for proposals, marketing studies and marketing events 

  • Supports the briefing of Sales teams on the impact of new technology 

  • Supports the briefing of Sales teams on the features, restrictions and selling points of new Equinix products and offers

Solution Development 

  • Analyzes opportunities and problems within customer context, business plans, technological statuses, and strategic direction 

  • Supports the development of solutions in technology, processes, organizational, impact, commercials, and implementation plans 

  • Develops solution benefits and business cases for change 

  • Shares findings in customer presentations

Qualifications 

  • Experience in the functional domains of Enterprise IT Systems, Network, Datacentre, including implementation and technical support preferred 

  • Solutions Selling experience in a commercial pre-sales position preferred 

  • Bachelor's degree in Computer Science or related engineering field preferred 

  • Proficient in English is a must 

  • Advanced industry certifications (i.e. Cisco, VMware, MS, AWS) preferred 

Are you ready for the next challenge in your career? Please apply directly!

We look forward to hearing from you!

We will ensure that individuals with disabilities are provided reasonable accommodation to participate in the job application or interview process, to perform essential job functions, and to receive other benefits and privileges of employment. Please contact us to request accommodation. 

Tipo di lavoro

Tempo pieno

Pubblicato

3 giorni fa

Descrizione

Descrizione azienda

Sinapsi Group Srl, per azienda della provincia di Mantova leader nel settore della stampa e del packaging, ricerca:

1 Disegnatore/Tecnico Grafico – con esperienza in industrie di Stampa/Packaging

 

Posizione

La risorsa avrà il compito di gestire l’intero processo di prestampa. In particolare, si occuperà di: recepire i disegni e i layout di stampa dei clienti sui quali effettuerà da subito uno studio di fattibilità a seguito del quale apporterà eventuali modifiche in ottica di adattamento dei disegni prima del passaggio in produzione.

Si occuperà inoltre di: analisi dei reclami di tipo tecnico / qualitativo da parte dei clienti, elaborazione e preparazione grafica di caucciù e lastre uv.

 

Requisiti

Il candidato ideale ha maturato un’esperienza di almeno due anni in contesti analoghi ovvero: industrie litocartotecniche, di stampa e packaging, ha una formazione tecnico-grafica e perfetta padronanza di software di editing dei file, programmi per l’elaborazione grafica e stampa digitale, Adobe InDesign, windows e iOS, AutoCAD 2D/3D, nonché CTP a video. nonché CTP a video. Conosce inoltre le diverse tipologie di carta e di cartone; è completamente autonomo nella preparazione e nell’impostazione del foglio macchina, sa controllare ed eventualmente modificare file di grafica e bozze cianografiche. È caratterizzato infine da: precisione, spirito organizzativo e propensione a lavorare in gruppo.

 

Altre informazioni

OFFERTA

Contratto a tempo determinato finalizzato all’inserimento

Lavoro su due turni (diurni)

 

ZONA DI LAVORO

Castel Goffredo (MN)