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Vicino la spezia, liguria
28Lavori trovati

28 posizioni trovate per lavoro industria Vicino la spezia, liguria

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AGENTE JUNIOR | COLLOQUIO E INSERIMENTO ONLINE - AGENZIA LA SPEZIA

Generali Italia S.p.A.

La Spezia
17 giorni fa
La Spezia
17 giorni fa

Generali, realtà mondiale dell’industria assicurativa, non si ferma! L’Azienda ha adottato nuove modalità di selezione, inserimento e formazione ONLINE. Il colloquio verrà gestito da remoto, così come il processo di avvio all’attività commerciale.

Generali Italia, per le proprie Agenzie, è alla ricerca di:

  • Consulenti Assicurativi Junior

Il Consulente è un professionista specializzato nel cogliere i bisogni dei clienti e nel proporre le migliori soluzioni assicurative all’interno di un mercato in continua evoluzione con l’ausilio di strumenti digitali e all’avanguardia.

Il consulente assicurativo di Generali Italia è un partner di vita dei clienti, agisce per influire in modo positivo e rilevante sulla vita delle persone e delle comunità.

Il ruolo prevede di sviluppare e gestire in autonomia clienti, in particolare attraverso:

  • la pianificazione e l’organizzazione della propria agenda Clienti;
  • l’acquisizione e sviluppo di nuova clientela;
  • il monitoraggio periodico dell’andamento della propria attività;
  • l’assistenza ai Clienti nell'evoluzione dei loro bisogni.

Requisiti:

  • orientamento alla relazione;
  • buone capacità di ascolto e di comunicazione;
  • predisposizione ad un lavoro dinamico;
  • orientamento al risultato;
  • ottime capacità di pianificazione ed organizzazione.
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VENDITORE JUNIOR | COLLOQUIO E INSERIMENTO ONLINE - AGENZIA LA SPEZIA

Generali Italia S.p.A.

La Spezia
17 giorni fa
La Spezia
17 giorni fa

Generali, realtà mondiale dell’industria assicurativa, non si ferma! L’Azienda ha adottato nuove modalità di selezione, inserimento e formazione ONLINE. Il colloquio verrà gestito da remoto, così come il processo di avvio all’attività commerciale.

Generali Italia, per le proprie Agenzie, è alla ricerca di:

  • Consulenti Assicurativi Junior

Il Consulente è un professionista specializzato nel cogliere i bisogni dei clienti e nel proporre le migliori soluzioni assicurative all’interno di un mercato in continua evoluzione con l’ausilio di strumenti digitali e all’avanguardia.

Il consulente assicurativo di Generali Italia è un partner di vita dei clienti, agisce per influire in modo positivo e rilevante sulla vita delle persone e delle comunità.

Il ruolo prevede di sviluppare e gestire in autonomia clienti, in particolare attraverso:

  • la pianificazione e l’organizzazione della propria agenda Clienti;
  • l’acquisizione e sviluppo di nuova clientela;
  • il monitoraggio periodico dell’andamento della propria attività;
  • l’assistenza ai Clienti nell'evoluzione dei loro bisogni.

Requisiti:

  • orientamento alla relazione;
  • buone capacità di ascolto e di comunicazione;
  • predisposizione ad un lavoro dinamico;
  • orientamento al risultato;
  • ottime capacità di pianificazione ed organizzazione.
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CONSULENTE ASSICURATIVO JUNIOR | COLLOQUI E INSERIMENTO ONLINE - AGENZIA LA SPEZIA

Generali Italia S.p.A.

La Spezia
30+ giorni fa
La Spezia
30+ giorni fa

Generali, realtà mondiale dell’industria assicurativa, non si ferma! L’Azienda ha adottato nuove modalità di selezione, inserimento e formazione ONLINE. Il colloquio verrà gestito da remoto, così come il processo di avvio all’attività commerciale.

Generali Italia, per le proprie Agenzie, è alla ricerca di:

  • Consulenti Assicurativi Junior

Il Consulente è un professionista specializzato nel cogliere i bisogni dei clienti e nel proporre le migliori soluzioni assicurative all’interno di un mercato in continua evoluzione con l’ausilio di strumenti digitali e all’avanguardia.

Il consulente assicurativo di Generali Italia è un partner di vita dei clienti, agisce per influire in modo positivo e rilevante sulla vita delle persone e delle comunità.

Il ruolo prevede di sviluppare e gestire in autonomia clienti, in particolare attraverso:

  • la pianificazione e l’organizzazione della propria agenda Clienti;
  • l’acquisizione e sviluppo di nuova clientela;
  • il monitoraggio periodico dell’andamento della propria attività;
  • l’assistenza ai Clienti nell'evoluzione dei loro bisogni.

Requisiti:

  • orientamento alla relazione;
  • buone capacità di ascolto e di comunicazione;
  • predisposizione ad un lavoro dinamico;
  • orientamento al risultato;
  • ottime capacità di pianificazione ed organizzazione.
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TECNICO COMMERCIALE

Lovati & Associati

Liguria
30+ giorni fa
Liguria
30+ giorni fa
La società nostra cliente è un’importante multinazionale tedesca tra i maggiori produttori in Europa di ruote e supporti; al fine di potenziare la propria struttura in Italia ci ha incaricati di ricercare un:
TECNICO COMMERCIALE
(Rif. 705/TCP/20)
La risorsa avrà il compito di gestire e implementare il portafoglio clienti della zona di competenza, con l’obiettivo sia di sviluppare il fatturato, sia di garantire la soddisfazione del cliente (grande industria, arredamento, distributori) attraverso un’efficace attività di supporto tecnico.
Vogliamo entrare in contatto con profili che abbiano maturato una significativa esperienza di vendita (4-5 anni) preferibilmente presso aziende operanti nel settore dell’utensileria o materiale tecnico per la gestione della manutenzione industriale.
La figura lavorerà in home office con disponibilità periodica al raggiungimento della sede di Milano per le riunioni con la direzione commerciale e la casa madre.
E' preferibile una buona conoscenza della lingua inglese.
Zona di lavoro: Liguria, Piemonte, Valle D’Aosta.
Offriamo: CCNL commercio a tempo indeterminato con una retribuzione in linea con l’esperienza.
Gli/le Interessati/e possono inviare il CV, in formato word, ed inserendo i campi di riferimento cliccando sul bottone - INVIA CURRICULUM - L’informativa ex Dlgs n.276/03 è consultabile sul sito www.studiossociato.it
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BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER / SALES MANAGER / RESPONSABLE DE DéVELOPPEMENT COMMERCIAL - FRANCE

Lovati & Associati

Liguria
30+ giorni fa
Liguria
30+ giorni fa
Since more than 30 years our client is an Italian company leader in the development and production of industrial cleaning machines. The company stands out for the quality and the durability of its products and for a constant innovation that leads her to be always competitive in the European markets. For them we are searching:
BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER / SALES MANAGER / RESPONSABLE DE DéVELOPPEMENT COMMERCIAL  - FRANCE
(Rif 274/SMF/16)
The person we are searching will be in charge of developing the business ensuring to the company a better penetration in the Center and South French market. In details he/she will:
  • Research and build relationships with French clients / distributors through different channels (land mapping, cold call, business appointments)
  • Identify key potential clients, and the decision makers within the client organization
  • Present the products and guide the client in the choice
  • Identify opportunities that will lead to an increase in sales and drive profitable market share growth in France
  • Coordinate with the Company French Branch

Requirements:
  • At least 4/5 years of experience in a sales role
  • Good knowledge of the industrial machine sector
  • Excellent knowledge of the French market with particular reference to the Center and South French market
  • Excellent commercial and communication skills, customer orientation and proactivity
  • Excellent knowledge of the French language and good knowledge of the English language

Work place: Center and South of France
What is offered: Permanent contract with the company or the opportunity of being a business partner of the company.
Those who are interested can send their CV, filling the reference range by clicking on the botton - INVIA CURRICULUM – Information ex Dlgs n.276/03 can be read on the website www.studioassociato.it
H
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Group Leader

HUMAN VALUE S.R.L.

Italia
4 giorni fa
Italia
4 giorni fa

Context

Our client is an Industrial multinational Company, leader in his sector. For the Italian plant we are looking for the:
Group Leader - Location Emilia -Rif. H20431
 

Role

Reporting directly to the Plant Manager, the candidate will coordinate and direct various manufacturing, assembly and machining operations to obtain planned departmental goals relating to safety, quality and productivity. In addition, he/she will:
  • Achieve plant and department productivity goals by utilizing shop schedule checks, coordinating operating problems with all support departments, and by monitoring and addressing all areas of substandard performance.
  • Promote and maintain a safe plant environment through daily observations of respective
  • departments to ensure safe work habits are followed and good housekeeping is maintained.
  • Achieve plant quality objectives by conforming to established quality procedures.
  • Subordinate by using situational leadership techniques, providing required training, and supplying the necessary tools, and equipment to perform job tasks.
  • Provide input to recruitment, performance management, corrective actions. He will provide input and work closely with scheduling to ensure that components are processed in the most timely and cost effective manner to meet schedules.

Requirements

  • High school diploma or international equivalent; prefer Associates degree in Business or Engineering
  • Production/manufacturing experience is required
  • Good communication skills
  • Ability to effectively manage a team of production employees
E
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Sales Engineer

Emerson

Italy
4 giorni fa
Italy
4 giorni fa
Job Description

JOB SUMMARY


This position is responsible to properly cover the sales in a defined area in Italy for Branson.
He will have to follow the BRANSONrsquo;s sales strategies defined by the management and the sales manager, market studies, customer satisfaction, acquiring new customers, achieving budgeted sales goals. Will collaborate with the internal technical colleagues to define the right product to offer together with and solution.


ESSENTIAL FUNCTIONS:
bull; Sales skills as resourcefulness and capacity to establish strong relationship with customers
bull; Technical background useful to evaluate the applications feasibility and potential risks.
Is responsible to properly follow all customerrsquo;s needs particularly OEM and key accounts
bull; Analyzing market and potential customers within his area
bull; Develops, in his area of activity the recommends strategies and executes sales.
bull; Working on other tasks given by sales manager



INTERACTIONS:


bull; Close collaboration with other core teams ndash; Service, Marketing, Product management etc.
bull; Expected to use CRM&CPQ tools
bull; Close daily reporting to the sales manager and good interaction with the sales team


POSITION ELIGIBILITY REQUIREMENTS:


Business travel 75% - approximately 10% international travel
MINIMUM BASIC QUALIFICATIONS:


bull; University Degree with a Technical focus
bull; Proven advanced PC skills required (MS Office - Excel, Word, PowerPoint)
bull; Effective procedure and workflow documentation skills required
bull; Self-disciplined detail-oriented individual with excellent interpersonal and communication
skills required
bull; English B2 Level


PREFERRED QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE:
bull; Masterrsquo;s degree
bull; Specific knowledge of welding solutions and detailed knowledge of Branson product
bull; Specific Business Systems experience (CRM Oracle)
bull; Foreign language skills



ACCOUNTABILITIES:


Gaining market share cross all market segments in his assigned area and Nurture/maintain high level of customer satisfaction.



KORN FERRY COMPETENCIES:


Action Oriented, Business Insight, instill customerrsquo;s Trust, Being Resilient, Persuades

About Emerson
At Emerson, we are innovators and problem-solvers, focused on a common purpose: leaving our world in a better place than we found it. Each and every day, our foundational valuesmdash;integrity, safety and quality, supporting our people, customer focus, continuous improvement, collaboration and innovationmdash;inform every decision we make and empower our employees to keep reaching higher.
As a global technology and engineering leader, we provide groundbreaking solutions for customers in industrial, commercial, and residential markets.
Our Automation Solutions business helps process, hybrid, and discrete manufacturers maximize production and protect personnel and the environment while optimizing their energy and operating costs. Our Commercial & Residential Solutions business helps ensure human comfort and health, protect food quality and safety, advance energy efficiency and create sustainable infrastructure.
Emerson, a Fortune 500 company with %2417.4 billion in sales, more than 20 Innovation, Solutions & Engineering Centers, and 200 manufacturing locations worldwide, is committed to helping employees grow and thrive throughout their careers.
Whether you're an established professional looking for a career change, an undergraduate student exploring options or a recent MBA graduate, you'll find a variety of opportunities at Emerson. Join our team and start your journey today.

S
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Head of Offer Management-Industrial Automation

Schneider

Italy
6 giorni fa
Italy
6 giorni fa
Head of Offer Management-Industrial Automation - 006P93

Schneider Electricas the global specialist in energy management and automation creates connected technologies that reshape industries, transform cities and enrich lives. Help us deliver solutions that ensure

everywhere, for everyone and at every moment.

 

Great people make Schneider Electric a great company 

 

Meaningful purpose:

We’re committed to providing reliable and safe energy to the planet. This energy must be sustainable as we have to reduce carbon footprint worldwide. These opportunities are at the top of our agenda.

Schneider Electric is an Equal Opportunity Employer.

 

Currently we are looking for a Industrial Automation Head Of Offer Management

 

Mission:

 

The Head of Offer Management, reporting to IA Marketing Director, develops and implements strategic marketing plans and activities for Industrial Automaton department, ensuring the performance and competitiveness of our offer.

This role will liaise with country BUs, functions, IA Sales Organization, LOBs, and Global Marketing teams. He/She will bring the Industrial Automation offers to the market, defining the value proposition as needed, monitoring the success of the offers and the marketing plan and identifying necessary actions/recovery plan in case of poor performances.   

He/She will be responsible for coaching, developing and upskilling the Offer Management Team in the new market scenario.

He/She works closely with the country BUs on the customer platforming to maximize IA opportunities.

 

 

 

What will you do?

 

  • Understand the IA offer strategy with the BU and the MKTG Director, adapting it locally and ensuring each Offer Manager will master and apply it.
  • Deploy the offer roadmap per BU then per market segment with business potentialities
  • Coordinate all the IA offer launch plans delegated to the appropriate reference Offer Managers
  • Define in collaboration with all Businesses the IA Offers value proposition
  • Articulate the consistency of all IA offers all along the life cycles stages
  • Launch any new offer, monitoring success and revenue growth across BUs
  • Implement corporate communication tools and monitor the effectiveness
  • Organize Voice of Customers to provide feedback to the LOBs and improve local offer positioning
  • Perform competitive analysis and identify strengths and weaknesses, monitoring the market feedbacks
  • Manage IA offer pricing based on historical data / margin expectations. For this, he/she will rely on competition data and value base pricing
  • Animate the sales network by transferring and multiply offer knowledge and its compliance with the market
  • Monitor all the necessary elements to support completely the offer management performance (quality, logistics, training) in order to ensure the best Customer Experience

Qualifications

 

What will help you to be successful?

  • Degree in Marketing or Engineering
  • Solid experience in a Marketing role, building strategic, tactical and operational plans is a plus
  • People management and team coaching and development is a key skill to own and perform
  • Excellent interpersonal and communication skills, with ability to communicate to C-level stakeholders
  • Able to work and deal in matrix organization models with strong business pressure
  • Excellent analytical skills, project management skills and strong MS Office Applications knowledge
  • Self-starter and fast learner approach
  • Fluency in Italian and English.

  

 

What do we offer? 

  • Permanent Contract and company car;

  • Flexibility at work;

  • Exciting job in an international company, with opportunities o lead and contribute to different projects collaborating with cross-region teams;

  • Special training tailored to your needs and career goals;

  • Opportunity to develop based on clear career paths, to grow through experience and exposure;

  • An environment where employees have equal opportunities to reach their fullest potential, depending on performance and personal aspirations;

  • Global Family Leave program;

  • Ticket restaurant or meal at canteen;

  • Shareholding plans;

  • Welfare programs that can be extended to your family;

  • Health insurance and Professional/extraprofessional accident insurance;

 

More about us

 

Schneider Electric is an Equal Opportunity Employer.

Diversity is our heritage and our future. Be part of it. At Schneider Electric, diversity is an integral part of our history, culture, and identity. Inclusion is the way we treat and perceive all differences. We want to create an inclusive culture where all forms of diversity are the real value for the company. We promote diversity and inclusion because we recognize they are a source of strength and competitive advantage.

 

Primary Location

: Italy

Schedule

: Full-time

Unposting Date

: Ongoing

Pubblicato

17 giorni fa

Descrizione

Generali, realtà mondiale dell’industria assicurativa, non si ferma! L’Azienda ha adottato nuove modalità di selezione, inserimento e formazione ONLINE. Il colloquio verrà gestito da remoto, così come il processo di avvio all’attività commerciale.

Generali Italia, per le proprie Agenzie, è alla ricerca di:

  • Consulenti Assicurativi Junior

Il Consulente è un professionista specializzato nel cogliere i bisogni dei clienti e nel proporre le migliori soluzioni assicurative all’interno di un mercato in continua evoluzione con l’ausilio di strumenti digitali e all’avanguardia.

Il consulente assicurativo di Generali Italia è un partner di vita dei clienti, agisce per influire in modo positivo e rilevante sulla vita delle persone e delle comunità.

Il ruolo prevede di sviluppare e gestire in autonomia clienti, in particolare attraverso:

  • la pianificazione e l’organizzazione della propria agenda Clienti;
  • l’acquisizione e sviluppo di nuova clientela;
  • il monitoraggio periodico dell’andamento della propria attività;
  • l’assistenza ai Clienti nell'evoluzione dei loro bisogni.

Requisiti:

  • orientamento alla relazione;
  • buone capacità di ascolto e di comunicazione;
  • predisposizione ad un lavoro dinamico;
  • orientamento al risultato;
  • ottime capacità di pianificazione ed organizzazione.
Fonte: Generali Italia S.p.A.