I lavori più richiesti

402Lavori trovati

402 Lavori trovati 

P
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Impiegato Amministrativo Contabile

Page Personnel Italia

Roma, LAZ
4 giorni fa
Roma, LAZ
€27k - €30k All’anno
4 giorni fa
€27k - €30k All’anno

Contesto dinamico con concreta possibilità di crescita futura;
Ccnl Commercio a tempo indeterminato.
Dettagli sul cliente
Il nostro Partner è una realtà leader nell'ambito dei servizi finanziari e in ottica di ampliamento di organico sta valutando l'inserimento di un Impiegato Amministrativo Contabile.
Descrizione
La risorsa, dopo una prima fase di induction, avrà a diretto riporto del responsabile di funzione le seguenti responsabilità:
  • Gestione dei rapporti con clienti e fornitori;
  • Gestione del processo di autorizzazione delle fatture di incassi e pagamenti (dalla ricezione alla messa in pagamento);
  • Verifica e supporto periodico delle situazioni contabili e fiscali predisposte dall'outsourcer contabile- amministrativo;
  • Fatturazione attiva/passiva e supporto nella redazione del bilancio;
  • Liquidazione Iva e prima nota.

Profilo del Candidato
Il candidato/a ideale è diplomato in Ragioneria e/o laureato in materie Economiche ed ha maturato un'esperienza nel ruolo di almeno 2 anni presso studi professionali o società di consulenza. Si richiedono principalmente: conoscenza del Software gestionale TeamSystem e del settore di riferimento.
Completano il profilo capacità organizzative, utili a pianificare le attività lavorative ottimizzando i tempi e capacità di pensiero analitico utile a identificare e risolvere problemi in modo tempestivo.
Costituisce un valore aggiunto una buona conoscenza della lingua inglese.
offerta di lavoro
Il candidato sarà inserito in un contesto dinamico con concreta possibilità di crescita futura.
L'offerta prevede un contratto collettivo nazionale del commercio full time a tempo indeterminato e sarà proposto un pacchetto retributivo orientativamente compreso tra i 27.000 e i 30.000€. Sede di lavoro Roma centro. Inserimento previsto Marzo.
G
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576091_Diplomati in Ragioneria ambito immobiliare

Gi Group

Roma, LAZ
2 giorni fa
Roma, LAZ
2 giorni fa
FILIALE : ROMA OFFICE Gi Group SpA, Agenzia per il Lavoro (Aut. Min. 26/11/04 Prot. n. 1101-SG) ricerca, per azienda territoriale operante nel settore immobiliare:
IMPIEGATO AMMINISTRATIVO SETTORE IMMOBILIARE
Le risorse saranno dedicate a pratiche amministrative legate alla ricostruzione di situazioni contabili per locali extra residenziali e alloggi, redazione di istruttorie di procedimenti amministrativi/contabili, sviluppo e gestione banche dati, reportistica, analisi dei fabbisogni.
Richiesti diploma di ragioneria e preferibile pregressa esperienza in ambito immobiliare o presso studi tecnici di almeno 2 anni
Fondamentale ottima conoscenza del pacchetto office.
Inoltre, sono necessari buone doti comunicative, relazionali e organizzative nello svolgimento delle mansioni assegnate.
Si offre contratto dalla durata di 3 mesi con possibilità di proroghe ( LIVELLO C1 - CCNL Coop Sociali)
Richiesta disponibilità Part time 35 ore settimanali con possibilità di Full Time (38 ore), lunedì – venerdì (orario d’ufficio)
Zona di lavoro: Roma centro
Gi Group SpA è autorizzata ad operare dal Ministero del Lavoro (Aut. Min. 26/11/2004 PROT. 1101 - SG).
I candidati ambosessi (D.lgs n. 198/2006) sono invitati a leggere l’informativa privacy ai sensi degli artt. 13 e 14 del
Reg. EU 679/2016 al seguente indirizzo www.gigroup.it/privacy-candidati
A
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IMPIEGATO/A CONTABILE ROMA TUSCOLANA

Ali Spa

Roma
3 giorni fa
Roma
3 giorni fa

Ali Spa Agenzia per il lavoro Filiale di Roma Grandi Clienti ricerca per azienda cliente nel settore sanitario un/a:
IMPIEGATO/A CONTABILE
La risorsa sarà inserita negli uffici amministrativi e si occuperà di contabilità generale, in particolare di:
- inserimento fatture passive
- emissione fatture elettroniche (fatturazione attiva)
- inserimento scritture di prima nota
- riconciliazioni bancarie, ritenute d'acconto e registrazione F24
Si richiede: pregressa esperienza nel ruolo e disponibilità immediata
Si offre: contratto a tempo determinato (sostituzione maternità), CCNL Studi Professionali
Orario: Full time
Sede di lavoro: Roma Tuscolana

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Impiegato amministrativo-contabile

Randstad

Aprilia, LAZ
1 giorno fa
Aprilia, LAZ
1 giorno fa

descrizione

Hai maturato esperienza nella registrazione di fatture, bolle e scritture contabili? Sei alla ricerca di un lavoro full-time?

Randstad filiale di Aprilia ricerca per azienda cliente di Aprilia un impiegato amministrativo contabile.

responsabilità

La risorsa ideale ha maturato esperienza pregressa all'interno di aziende medio-strutturate occupandosi di registrazioni contabili, gestione bolle, fatture, CRM, cessioni intra e esterometro.

competenze

Completano il profilo flessibilità, precisione e disponibilità a full-time.

Requisito preferenziale è la conoscenza del Gestionale Mescal.

livello di studio

Diploma scuola superiore o Qualifica professionale
I candidati ambosessi (L.903/77) sono invitati a leggere l’informativa sulla privacy ai sensi dell'art. 13 del Regolamento (UE) 2016/679 sulla protezione dei dati (GDPR).
C
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Chief of Operations & Investigations Support - P5

cinfo

Rome
16 giorni fa
Rome
16 giorni fa

WFP seeks candidates of the highest integrity and professionalism who share our humanitarian principles. 

 

Selection of staff is made on a competitive basis, and we are committed to promoting diversity and gender balance.

 

ABOUT WFP

 

The United Nations World Food Programme is the world's largest humanitarian agency fighting hunger worldwide. The mission of WFP is to help the world achieve Zero Hunger in our lifetimes.  Every day, WFP works worldwide to ensure that no child goes to bed hungry and that the poorest and most vulnerable, particularly women and children, can access the nutritious food they need.

 

JOB PURPOSE

 

This position will be located in the Office of Inspections and Investigations (OIGI) in WFP Headquarters, Rome, Italy and reports to the Director, Office of Inspections and Investigations. This person will act as the liaison function between OIGI and the wider WFP organisation, donors, and other UN entities in respect of investigative support. Uphold the standards for investigations, ensuring independence and impartiality is observed and the team's reputation upheld. 

 

Short-notice travel to WFP Field Operations maybe required.

 

The Chief Operations and Investigative Support manages a number of units within OIGI, bringing a systematic, disciplined approach to supporting the OIGI management and the investigation teams in Rome and Nairobi. The position holder will be a part of the management team within OIGI.

 

KEY ACCOUNTABILITIES (not all-inclusive)

 

Within the delegated authority, the Chief of Operations and Investigations Support will be responsible for the following duties:

 

  • Lead the development and implementation of the office strategies, policies and plans aligned with OIG, WFP and wider UN strategies, policies and processes to support HQ and field operations to meet the mandate of WFP.
  • Provide strategic management and coordination of the following teams, Intake and Analysis, Digital Forensics, Policy and Liaison, and OIGI Administration. 
  • Motivate and inspire the staff in the various teams of responsibility and ensure advice, direction and proper technical guidance is provided on ongoing investigation projects and ensure that the expected investigation outcomes are issued within the agreed timelines and at the required quality.
  • Advise senior management/Director OIGI on strategic management implementation and shaping the ongoing strategic dialogue, based on the results of the management function. 
  • Oversee the Case Management System (CMS) and ensure all investigation inputs/outputs are timely recorded in the system as appropriate.
  • Present to the Case Review Committee the preliminary assessment of allegations with a recommendation to proceed.
  • Responsible for the development of standard operating procedures and technical guidance notes within the managed teams.
  • Seek out opportunities to partner and liaise with other WFP control and monitoring functions as appropriate.
  • Represent OIGI with local officials, governments, and outside organizations to establish and strengthen partnerships to resolve problems and to facilitate collaborative work between the wider OIGI team.
  • Participate with the management team in the development of the office's policy and procedural framework, best practices and other lessons learned.
  • Perform other related duties as required.
  •  

    Information & Analysis Team (IAT) 

    IAT coordinates OIGI's intake workflow, including receipt and triage of all allegations and complaints, preliminary case assessments, recommended actions and subsequent presentation to the Case Review Committee. IAT also undertakes proactive projects to identify red flags and other misconduct in WFP operations.

     

    Digital Forensics Team

    Digital Forensics provides services including recovery and acquisition of evidence from IT equipment, preservation and management of evidence using industry best practices during investigations. Following the acquisition, the team provides a comprehensive technical analysis, interpretation of computer-related evidence, and presentation of their findings.

     

    Policy & Liaison

    Policy and Liaison support OIGI by reporting matters coming to OIGI's attention in line with donor's funding obligations and other stakeholder agreements. In addition, the function oversees internally OIGI's Policy and Procedures documentation and serve as an advisor of these policies, and externally by monitoring relevant WFP policies, ILOAT judgements and other UN requirements and informs OIGI when these have a direct impact on the work of the division.

     

    Administration

    OIGI Administration team deliver a wide range of business support processes and activities to OIGI to facilitate effective service delivery. This includes management of OIGI's CMS, statistical reporting and issuance of reports to external stakeholders.

     

    STANDARD MINIMUM QUALIFICATIONS

     

    Education:

    • Advanced university degree in Criminology, Investigations, Law, Audit, Accounting or other related fields or a First level university degree with additional relevant years of experience and/or relevant certificates.
    • Formal training and/or certification in various law enforcement methodologies/fraud examination or investigation.

     

    Experience:

    • At least 11 years (4 of which international) of relevant progressively responsible professional experience in planning, leading and executing complex criminal or administrative investigations in a managerial or supervisory position.
    • Previous experience in the conduct of investigations with a UN organization or international financing institution is an asset.
    • Extensive managerial experience and providing constructive periodic performance reports and feedback.
    • Experience in the design or assessment of policies, plans and strategies in an oversight office is an asset.
    • Experience in designing and conducting outreach/ training for the prevention of misconduct is an asset.

     

    Knowledge & Skills:

    • Demonstrated expertise in theories, concepts and approaches relevant to investigations and practical use of investigation techniques.
    • Skills in the coordination of multiple investigations and delivery of planned outputs.


    Language:

     Fluency (level C) in English language. Intermediate knowledge (level B) of a second official UN language: Arabic, Chinese, French, Russian, Spanish, and/or WFP's working language, Portuguese.

     

    TERMS AND CONDITIONS

     

    Non-Rotational Nature: mobility is and continues to be a core contractual requirement in WFP. This position is however classified as "non-rotational" which means the incumbent shall not be subject to the regular reassignment process unless the position is reclassified as rotational.

     

    WFP offers an attractive compensation and benefits package, including basic salary, post adjustment, relocation entitlement, travel and shipment allowances, 30 days' annual leave, home leave, an education grant for dependent children, pension plan and medical insurance.

     

     

     

     ________________________________________________________________________

    This is how cinfo can support you in the application process for this specific position: 

     

    • Before you apply for this position: Improve your application documents by registering for a Job Application Support. 
    • When invited to the interview: Prepare for the interview by registering for a Job Application Support. This service is offered free of charge to Swiss nationals.  

     

    Interested in a career with multilateral institutions? Read more:
    Working with the United Nations
    Working with International Financial Institutions
    For Swiss nationals 

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J
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CONTABILE JUNIOR

Job Italia Spa

Roma
24 giorni fa
Roma
24 giorni fa

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JOB ITALIA SPA AGENZIA PER IL LAVORO Aut. Min. Lavoro n° 13/I/0001610/03.01 del 05/02/2010 per importante azienda cliente ricerca un/a CONTABILE JUNIOR

E' richiesta esperienza pregressa nella mansione sviluppata come Addetto Amministrativo Contabile-Impiegato Amministrativo Junior

Il candidato si occuperà di registrazione e archiviazione cespiti, fatturazione attiva e passiva, registrazione dati contabili

Ottimo utilizzo del MS office, conoscenza e pratica dei SW applicativi gestionali/contabili

E' richiesta disponibilità immediata

Si offre contratto in somministrazione della durata iniziale di 3 mesi con possibilità di proroga

Zona di lavoro Roma-Termini

la ricerca è rivolta ad ambo i sessi legge 903/77


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E
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IMPIEGATA AMMINISTRATIVA CONTABILE

Etjca S.p.a.

POGLIANO MILANESE
28 giorni fa
POGLIANO MILANESE
28 giorni fa

Etjca Spa, filiale di Rho, per piccola realtà metalmeccanica sta selezionando una figura di IMPIEGATA AMMINISTRATIVA CONTABILE con disponibilità immediata.

 

In totale autonomia la risorsa individuata sarà l'interfaccia costante tra l'azienda e lo studio di commercialisti.

 

Nello specifico si occuperà di:

 

  • emettere fatture
  • pagamento fornitori, F24
  • liquidazione
  • contabilità ordinaria


Il candidato ideale è in possesso dei seguenti requisiti:

 

  • diploma di maturità in Ragioneria e/o ambito economico;
  • pregressa esperienza nel ruolo ed automia;
  • disponibilità immediata

 

Luogo di lavoro: limitrofi Pogliano Milanese (MI)

 

Orario di lavoro: full-time, dal lunedì al venerdì dalle 8.00 alle 17.00

 

Si offre contratto iniziale a tempo determinato in somministrazione con retribuzione di 1300€

 

Si invitano i candidati di entrambi i sessi (L.903/77) a prendere visione dell'informativa sulla privacy https://etjca.it/informativa-per-candidati (art.13, Reg EU 679/2016) pubblicata sul sito www.etjca.it. Etjca S.p.A. (Aut. Min. Prot. N. 1309-SG del 23/02/2005)

 

W
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Director, Audit

Whirlpool Corporation

Pero
30+ giorni fa
Pero
30+ giorni fa
Director, Audit
Date: Feb 7, 2021
Location: Pero, Milan, IT, 20016
Company: Whirlpool Corporation
Whirlpool Corporation is consistently recognized by Fortune Magazine as one of the World’s Most Admired Companies. Our values are the driving force behind everything we do. Respect, integrity, diversity and inclusion, teamwork and the spirit of winning propel our teams to excellence. Get to know us and see what it's like to be part of the world's leading major home appliance company.
Mission:
Assist the Region in accomplishing its objectives by bringing a systematic and disciplined approach to continuously evaluating and improving the effectiveness of risk management, internal control and governance processes. Provides advisory services to all areas of the business. Report on audit progress, mitigation of deficiencies and testing. Ensure compliance with internal controls and SOX requirements. Facilitates relationships with external auditors.
Purpose:
● Prepare and deliver on the annual audit plan and budget for the region ● Assign responsibility for specific audit and SOX effort to Regional Audit Manager(s) and oversee Regional Audit Manager(s) in their responsibilities for managing the efforts ● Ensure that overall Internal Audit program is performed in accordance with established and approved Internal Audit procedures, as set forth in Internal Audit Manual ● Oversee audit efforts related to special reviews and E&C investigations ● Review audit report drafts for Vice President Internal Audit’s final approval & distribution ● Develop an integrated audit approach and plan with the IT Audit Director ● Hire qualified personnel to execute the audit plan. Attract and develop in-house expertise to ensure capability to execute the Regional Audit plan
● Provide professional training and development to audit associates
Responsibilities:
● Directing the preparation and completion of the regional, annual audit plan and risk assessment for Vice President Internal Audit’s approval
● Provide counsel to the Vice President – Internal Audit on a wide range of topics including, but not limited to, departmental strategy, talent management, service delivery, building and maintaining relationships inside and outside the function, and performance
● Provide day to day team leadership, coaching and mentoring in order to retain and expand organizational talent through focused attention and effort
● Provide timely and constructive feedback on a regular basis to ensure employees have a clear understanding of their work, roles and the business
● In conjunction with management, is responsible for continually evaluating the region’s operational objectives and risks and developing, modifying as needed and executing an annual regional audit plan in support of the company’s strategies and goals
● Establish and maintain professional and productive relationships with leadership across the organization, instilling trust and building a reputation as a business partner and solutions-provider
● Build strong relationships with Regional External Auditors
● Provide support to the Corporate team on preparation of the Audit Committee material ● Is responsible for gaining alignment of this plan with the Regional President, Regional CFO and others Functional VPs and Leaders as appropriate
● Is accountable for completing the plan as agreed in a timely manner and ensuring appropriate follow up with identified action plans
● Promptly and accurately informing the Vice President, Internal Audit and Senior management, as appropriate, when real or suspected irregularities or significant issues are reported to him/her
● Assigning Regional Audit Managers responsibilities for specific audits, special projects and administrative duties
● Monitoring progress of assigned audits and managing performance of the Audit Managers to ensure completion of high quality audits in a timely manner ● Considering requests from operating management for audit assistance and deciding on the appropriate level of effort to be provided
● Leading ethics investigations, working closely with Legal, Compliance, GIS and HR ● Directing follow-up audit efforts to ensure that management commitments to address audit recommendations are completed as defined and within established timeframes ● Ensuring that audits are performed in compliance with the highest quality standards by: ○ Requiring the completion of audit fieldwork in accordance with procedures set forth in the Internal Audit Manual
○ Reviewing the draft and final audit reports, including the responses of audit client management to ensure understanding and agreement with audit comments, findings, recommendations and audit client management responses as they will appear in the final report
● Leading, participating and supporting department quality improvement initiatives, which improve the effectiveness and/or the efficiency of audit processes with the goal of enhancing customer satisfaction and/or encouraging greater employee involvement
● Recruiting and hiring qualified staff members; motivating, encouraging, and supporting audit teams to accomplish individual and departmental audit goals and objectives; and recommending promotions, salary adjustments, corrective action programs or termination for associates as appropriate
● Provide a source of talent for the organization by recruiting and developing high performing individuals
● Developing and maintaining good working relationships with senior company leadership, audit associates and members of the external audit organization
● Maintaining a high level of technical proficiency in auditing and accounting by keeping current with generally accepted accounting principles, internal auditing standards, and new audit techniques and practices
● Keeping current with company policies, practices, and procedures ● Preparing the annual, regional budget for Vice President Internal Audit’s approval and ensuring that the actual operating expenses are within the approved budget ● Assuring compliance with the Company Internal Audit Administrative Policies
● Directing the annual individual performance review process of Regional Audit Managers ● Maintaining and improving the Company Internal Audit's contacts within the internal audit profession through attendance and participation in meetings of appropriate professional organizations
● Communicating and providing the Vice President Internal Audit with periodic report on audit and significant administrative activities, audit status and issues, and contacts with external organizations
Education:
● At a minimum, a Bachelor’s degree or equivalent with a concentration in business administration, accounting or finance is required
● At least one professional certification that guarantees a strong foundation in Generally Accepted Accounting and Auditing Principles is required (CPA, CA, CIA, CISA) ● A CFE (Certified Fraud Examiner) is considered a plus
Experience:
● Minimum of 15 years of progressively increased accounting / audit responsibility, preferably in a manufacturing/consumer products environment, with at least 5 years in a role leading high performing audit teams, preferably in a culturally diverse environment
● Proven experience with analyzing business processes, identifying deficiencies and implementing process improvements
● Track record of achieving measurable business and functional objectives ● Experience building a high performing audit team and developing talent for the organization that can be measured by the advancement and success of team members
Knowledge:
● Highly developed and effective communication skills (oral and written) ● Strong ability to interact with all levels of management including Executive management, Regional Executives
● Inter-personal skills to build and maintain good working relationships with audit clients ● Quick learner
● Excellent problem solving and decision making skills
● Highly motivated and motivates subordinates
● Team leadership, mentoring and training skills
● Works effectively as a team member
● Ability to exercise good judgment and focus on actions that deliver results ● Able to identify risks and make recommendations within complex systems environments ● Ability to drive continuous improvement processes that enhance performance
● Project management skills
● Highly developed planning and organizational skills
● Ability to handle multiple, concurrent assignments
● Well developed negotiation skills
● Business acumen
● Operational & Strategic leadership
Prefered language skills:
● English: fluent
● Other Regional Languages: considered a plus
Advanced knowledge of:
● Business and financial processes, internal controls and auditing practices ● GAAP (Generally Accepted Accounting Principles)
● GAAS (Generally Accepted Auditing Standards)
● IFRS
● The IIA Standards (The Institute of Internal Auditors)
● Sarbanes-Oxley Act of 2002 with emphasis on Section 404 of the Act ● Good understanding of business processes and applicable key controls
Others:
● Ability to travel domestically and internationally
Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) is the leading major appliance manufacturer in the world, with approximately $20 billion in annual sales, 77,000 employees and 59 manufacturing and technology research centers in 2019. The company markets Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit and other major brand names in nearly every country throughout the world.
At Whirlpool Corporation, we believe that all people matter. Celebrating diversity and including thousands of perspectives empower us to create products that blend into every concept of home. Whirlpool Corporation is committed to equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or Veteran status.
Additional information about the company can be found at whirlpoolcorp.com
Job Segment: Manager, Geology, GIS, Outside Sales, Project Manager, Management, Engineering, Technology, Sales
S
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IMPIEGATO/A CONTABILE E AMMINISTRATIVO SENIOR

Synergie Italia S.p.a.

Calcinato
21 giorni fa
Calcinato
21 giorni fa

Synergie Italia spa filiale di MONTICHIARI seleziona per azienda cliente operante nel settore della metalmeccanica un/una IMPIEGATO/A CONTABILE E AMMINISTRATIVO SENIOR


Il candidato ideale dovrà saper gestire in totale autonomia le seguenti mansioni:

  • Fatturazione attiva e passiva
  • Prima nota
  • Liquidazione IVA
  • Gestione rapporti con istituti di credito

La risorsa ideale si presenta con i seguenti requisiti:

  • Ha maturato esperienza pregressa nella mansione in contesti aziendali metalmeccanici
  • In grado di utilizzare il programma AS400

  • Tipo Contratto: Tempo determinato inziale finalizzato all'assunzione
  • Orario: Full-time di 40 settimanali nella fascia oraria dalle 8:00 alle 12:00 e dalle 13:00 alle 17:00
  • Eventuale Livello/RAL: da definire in base all'effettiva esperienza

Luogo di lavoro: CALCINATO (BS)

I candidati ambosessi (L.903/77) sono invitati a leggere l'informativa privacy Regolamento (UE) 2016/679 Aut. Min. Prot. N. 1207 - SG del 16/12/2004

E
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Impiegata/o amministrativa contabile

Etjca S.p.a.

VILLAFRANCA DI VERONA
30+ giorni fa
VILLAFRANCA DI VERONA
30+ giorni fa

Il nostro cliente è uno studio di Consulenza del Lavoro. Il team è composto da professionisti provenienti dal mondo economico e giuridico, con una solida preparazione universitaria e una consolidata esperienza pregressa. Lo Studio si propone l'obiettivo di divenire un importante partner delle aziende clienti, supportandole quotidianamente nel processo decisionale riguardante il capitale umano.

Ci ha incaricati di selezionare per la loro sede di Villafranca di Verona (VR) un/a:

Impiegata/o amministrativo/a contabile 20h a settimana

Descrizione e Caratteristiche della Posizione:

La posizione prevede un focus sul diritto del lavoro, diritto previdenziale e sindacale, e di tutti gli adempimenti connessi alle risorse umane. Offrendo ai clienti una consulenza concreta di ampio respiro sulle diverse tematiche giuridiche e amministrative del mondo del lavoro.

 

Ruolo e Responsabilità:

  • Gestione clienti-fornitori, banche, prima nota.
  • Stesura predisposizione bilanci UE completi di nota integrativa con supervisione del titolare, dichiarazioni fiscali periodiche (IVA, INTRASTAT, ecc.) e annuali (UNICO, IRAP STUDI SETTORE, IMU, 730, 770, liquidazioni IVA, ecc.) e spedizione telematica (dichiarazioni fiscali, F24, dichiarazioni d'intento, ecc.), gestione ENASARCO per agent;
  • Conoscenza software Entratel controllo cassetti fiscali previdenziali per autonomi;
  • Pratiche telematiche d'apertura, modifica e cancellazione P. IVA d'apertura, modifica e cancellazione attività ai vari uffici;
  • Preferibile conoscenza dei programmi software (deposito bilanci CCIAA, FEDRA COMUNICA, SUAP (
  • Gestione autonoma, Contabilità in regime semplificato, ordinario per aziende individuali e società di persone, società di capitali di piccole medie dimensioni (fino al bilancio completo di imposte), professionisti, regimi agevolati (minimi forfetari) associazioni sportive;
  • Consulenza fiscale contabile generica continuativa (circolari clientela, studio casistiche e novità fiscali di periodo) gestione pratiche con CIVIS avvisi bonari avvisi accertamento (esclusa attività di contenzioso tributario)
  • Gestione Imu Tasi

Riporto gerarchico: Titolare dello studio

Relazioni di funzione:

Interne: Team amministrativo/contabile

Esterne: Fornitori, clienti

 

Requisiti richiesti per partecipare alle Selezioni:

•      Diploma o Laurea con esperienza di lavoro in studi professionali (commercialisti)

•      Predisposizione al lavoro in team, buna capacità relazionale, organizzative, scadenziari e di

        coordinamento con colleghi ufficio paghe

•      Buona conoscenza programmi Office, internet, posta elettronica

  •  Ottima conoscenza Utilizzo del programma di contabilità per studi professionali TEAMSYSTEM

 

 

Sede di lavoro: Villafranca di Verona (VR)

Orario di lavoro: part time 20 ore a settimana nella fascia mattutina o pomeridiana

Tipologia contrattuale: inserimento diretto

Pacchetto retributivo a budget: CCNL studi professionali livello 2 con maggiorazione: ral 16.000/17.000 euro primo anno, eventualmente a salire rapportato a tempo pieno.

Benefit: non previsti

Si invitano i candidati di entrambi i sessi (L.903/77) a prendere visione dell'informativa sulla privacy https://etjca.it/informativa-per-candidati (art.13, Reg EU 679/2016) pubblicata sul sito www.etjca.it. Etjca S.p.A. (Aut. Min. Prot. N. 1309-SG del 23/02/2005)

 

Salario

€27k - €30k All’anno

Tipo di lavoro

Tempo pieno

Pubblicato

4 giorni fa

Descrizione


Contesto dinamico con concreta possibilità di crescita futura;

Ccnl Commercio a tempo indeterminato.

Dettagli sul cliente

Il nostro Partner è una realtà leader nell'ambito dei servizi finanziari e in ottica di ampliamento di organico sta valutando l'inserimento di un Impiegato Amministrativo Contabile.

Descrizione

La risorsa, dopo una prima fase di induction, avrà a diretto riporto del responsabile di funzione le seguenti responsabilità:
  • Gestione dei rapporti con clienti e fornitori;
  • Gestione del processo di autorizzazione delle fatture di incassi e pagamenti (dalla ricezione alla messa in pagamento);
  • Verifica e supporto periodico delle situazioni contabili e fiscali predisposte dall'outsourcer contabile- amministrativo;
  • Fatturazione attiva/passiva e supporto nella redazione del bilancio;
  • Liquidazione Iva e prima nota.

Profilo del Candidato

Il candidato/a ideale è diplomato in Ragioneria e/o laureato in materie Economiche ed ha maturato un'esperienza nel ruolo di almeno 2 anni presso studi professionali o società di consulenza. Si richiedono principalmente: conoscenza del Software gestionale TeamSystem e del settore di riferimento.

Completano il profilo capacità organizzative, utili a pianificare le attività lavorative ottimizzando i tempi e capacità di pensiero analitico utile a identificare e risolvere problemi in modo tempestivo.

Costituisce un valore aggiunto una buona conoscenza della lingua inglese.

offerta di lavoro

Il candidato sarà inserito in un contesto dinamico con concreta possibilità di crescita futura.

L'offerta prevede un contratto collettivo nazionale del commercio full time a tempo indeterminato e sarà proposto un pacchetto retributivo orientativamente compreso tra i 27.000 e i 30.000€. Sede di lavoro Roma centro. Inserimento previsto Marzo.