RESULT AREAS:
1) Human ResourcesTo prepare employee contracts , conduct 5 year referencing and other supporting documentation checksTo collate & process absence data on the HR database systemTo run monthly Payroll reports and to highlight any concerns to the HRM / Employee Line Manager for employees with high levelsFiling of HR documents to employee filesTo ensure employee files are audit readyLetter writing as required (i.e. references, end of probationary etc.)To proactively manage the employee communications (i.e. starters, leavers, promotions, jubilees on all relevant communications – local announcement/international newsletter/notice boards etc)To administer the Employee Welfare platforms (Edenred, Sodexo), special Welfare programs (insurance) & updating with starters and leaversTo update documents required for the Onboarding file for new starters to include the organisation chartsTo issue & manage the tracking of policies (i.e., handbook/pension etc)To assist with cyclical HR events (i.e. PPPs, Appraisals, MBO)To assist on Planning & update the Company’s policies (security, medical visits, internal committee etc.)Any other HR assistance as required by the role (Expenses cycle, Cars)2) General Office SupportTo ensure refreshment supplies are maintained for the businessTo manage travel arrangements/bookings within the business, in line with company controlsTo provide administrative support as and when requiredFirst line support for facilities complaints/queries (escalating where necessary)To maintain the meeting room diaryTo ensure any requirements for the meeting room are met (such as refreshments)To maintain the Reception desk with badges & attend to visitors on arrivalTo administer the Company Mobile phones and Fuel cardsTo organise events where requiredAny other duties as required by the roleOFFERTA:
Contratto a tempo indeterminato;
Ticket Restaurant;
Restribuzione variabile su KPI personali/aziendali;
Percorso di crescita professionale.
REQUISITI:
Literate and numerate to A Level or equivalent;
Organisational & planning skills;
Problem solving skills;
Italian mother tongue and very good communication skills in both written and spoken in English;
Intermediate ability with all Microsoft Office applications, Excel, Word & PowerPoint (essential);
Previous experience using HR database (desirable);
Previous working experience in HR or Office Administration;
Previous cross-border and/or parcel industry experience (desirable);
Experience in an international business environment.
ILLVA SARONNO
UNA STORIA TUTTA ITALIANA DAL RESPIRO INTERNAZIONALE
Scopri il tuo ruolo nella realtà di una Food & Beverage company
18 marzo 2021 - ore 10.00
In diretta online
Sei laureato o stai per laurearti in Ingegneria Gestionale, Economia, Chimica, Biologia, Biotecnologia, Scienze Preparazioni Alimentari, Scienze Agrarie, Viticoltura ed Enologia, Ingegneria Informatica, Scienze Informatiche o Matematica?
Di cosa parleremo?
Stefano Battioni, Amministratore Delegato di Illva Saronno Spa, vi darà il benvenuto e presenterà chi siamo, qual è la nostra vision e la nostra mission e quali sono i nostri valori.
Inoltre, si focalizzerà sui ruoli e le opportunità di carriera in Illva Saronno.
ILLVA SARONNO HOLDING
Società capofila di un gruppo diversificato i cui business si possono identificare in bevande alcoliche, vini, gelati, prodotti da forno e aromi. Controllata completamente dalla famiglia Reina, ha una funzione di coordinamento di diverse realtà. Oltre 600 dipendenti, 28 società controllate in Italia e all’Estero.
CHI CERCHIAMO
Il/La candidato/a ideale ha conseguito una laurea in: Ingegneria Gestionale, Economia, Chimica, Biologia, Biotecnologia, Scienze Preparazioni Alimentari, Scienze Agrarie, Viticoltura ed Enologia, Ingegneria Informatica, Scienze Informatiche eMatematica da inserire nei dipartimenti Operations, Marketing, Controllo di Gestione, Auditing, Assicurazione e Controllo Qualità, Ricerca e Sviluppo, Information Technology.
Siamo alla ricerca di persone dinamiche, orientate al lavoro di team e con buone capacità comunicative. Fondamentali sono doti organizzative, problem solving e ottima conoscenza della lingua inglese.
Job location: Saronno (VA).
Le persone selezionate riceveranno l’invito per accedere alla diretta on line.
Partecipa alla diretta e scopri Illva Saronno!
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Ruolo
Il candidato sarà inserito all'interno di un team che si occupa della realizzazione e gestione di soluzioni di Data Warehouse e Business Analytics per clienti leader nel settore dei servizi finanziari (banche, assicurazioni, sistemi di pagamento)
Le principali attività di cui sarà responsabile consistono nel disegno, sviluppo, test e rilascio di soluzioni SQL Server/Power BI e nell'ottimizzazione di processi per migliorarne performance e qualità dei dati.
Competenze tecniche
Esperienza professionale compresa tra 2 e 5 anni, maturata preferibilmente in primarie società di consulenza informatica o system integrator.
Profonda competenza nell'utilizzo delle soluzioni Microsoft Business Analytics:
. SQL Server
· SQL Server Management Studio
· SQL Server Integration Services
· Power BI
Conoscenza sistema operativo Windows (Scripting in PowerShell)
Esperienze progettuali presso clienti strutturati e complessi
Altri requisiti
Laurea in discipline informatiche o tecniche
Inglese fluente
Ottime capacità comunicative e relazionali
Proattività, affidabilità e intraprendenza
Orientamento al lavoro in team
Formazione
Laurea
Remunerazione
Ottimo package comprensivo di bonus.
Società di consulenza direzionale e System Integrator propone soluzioni e servizi per l’IT.
Con circa 7000 collaboratori divisi su 13 sedi in sei paesi europei, è il partner ideale di clienti che operano nei seguenti settori:
- Banche e Assicurazioni
- Energia
- Telco & Media
- Industria e Grande Distribuzione
Per progetti attivi sulla sede di Milano e hinterland siamo alla ricerca di un:
Sistemista Linux Senior / Linux Senior System Administrator
La persona sarà inserita all'interno del gruppo tecnico-sistemistico, con il ruolo di sistemista Linux. Gestirà sistemi complessi e sarà indirizzata sulle tematiche datacenter ed infrastruttura:
I candidati ideali hanno maturato almeno 5 anni di esperienza nel ruolo, con le seguenti specifiche competenze:
Competenze gradite:
Completano il profilo: ottime capacità organizzative e di teamwork, attitudine al problem solving, predisposizione al contatto diretto con il cliente finale.
Ai sensi della vigente normativa, l'offerta di lavoro s’intende estesa ad entrambi i sessi (L. 903/77).
Randstad Italia Spa, filiale di Lecco, seleziona per azienda cliente in zona Orsenigo, un Addetto agli impianti di modellaggio - settore alimentare.
Richiesta disponibilità a lavorare dal lunedì alla domenica su tre turni a ciclo continuo con riposi a rotazione.
Inserimento con contratto in somministrazione a tempo determinato con possibilità di assunzione successiva.
Responsabilità principali:
Si richiede Diploma di Scuola Secondaria, dimestichezza nell'utilizzo del PC, interesse ad imparare un lavoro tecnico in produzione, disponibilità a lavorare su tre turni a ciclo continuo dal lunedì alla domenica con riposi a rotazione.
Gradita esperienza pregressa di lavoro su impianti industriali.
Il nostro Cliente è un’importante multinazionale che opera nel mondo chimico/tessile e ci ha incaricati di ricercare:
QUALITY ENGINEER
RESPONSABILITA’:
La figura professionale ricercata dovrà svolgere all'interno di un team di lavoro le seguenti attività:
REQUISITI:
La sede di lavoro è Mozzate (Prov. di Como).
Wyser è la società internazionale di Gi Group che si occupa di ricerca e selezione di middle e senior management specializzato.Facciamo parte di Gi Group, una delle principali realtà a livello internazionale nei servizi dedicati allo sviluppo del mercato del lavoro.
I candidati ambosessi (D.lgs. n. 198/2006), sono invitati a leggere l’informativa privacy ai sensi degli artt. 13 e 14 del Reg. EU 679/2016 al seguente indirizzo: https://it.wyser-search.com/privacy-candidati/
Wyser (Aut. Min. del 15/04/2014 Prot. N: 39/4903)
T-Key work Experience, per azienda cliente, cerca una risorsa da inserire come:
PAYROLL SPECIALIST - VARESE
La risorsa, in completa autonomia, sarà impiegata al presidio delle attività delle risorse all’interno dell’ufficio risorse umane e gestirà nello specifico :
Il livello di inquadramento verrà definito in base alla senority del profilo
Per inviare la candidatura è indispensabile inoltrare il cv via mail a
selezioni@t-keywork.com
T-Key Work Experience, S.r.l.: Aut. Min. del 26/02/2014 con prot. n. 39/0002536/ MA 004.A003.
I CV ricevuti potranno essere comunicati all'azienda nostra cliente o ad altre che ne facciano richiesta per valutare un eventuale inserimento.
I dati personali saranno trattati e conservati esclusivamente per finalità di selezione presenti e/o future, garantendo i diritti di cui agli artt. da 15 a 22 del Regolamento UE 2016/679 GDPR relativo alla protezione dei dati personali.
L’informativa completa per il trattamento dei dati personali è disponibile all'indirizzo web www.t-keywork.com
Il candidato ideale è in possesso dei seguenti requisiti:
Would you like to shape the future of a medical technology company dedicated to advancing clinical diagnostics?
Inpeco is the global leader in Total Laboratory Automation. Our game-changing solutions combine open connectivity with full sample traceability to deliver secure test results and increased productivity to clinical laboratories around the world. To date, more than 2000 Inpeco systems have been installed in over 70 countries. Our Group is headquartered in Novazzano, Switzerland, and operates development, manufacturing and sales facilities throughout the world.
The Marketing Communications Specialist increases Inpeco’s global brand awareness and customer loyalty by creating authority-building content and deploying promotional campaigns across multiple channels to connect and continuously engage with customers.
Key responsibilities:
Are you ready to join our team of passionate innovators? Then we look forward to receiving your application (CV, motivation letter) in English.
What we offer:
Would you like to work in a technological Company dedicated to the development of medical solutions?
Inpeco is the world leader in the automation of clinical laboratories, where we create innovative robotic solutions to manage biological samples. Our systems reduce the possibility of human error, limit the risks of contamination and guarantee complete traceability of the sample.Our solutions support over 2000 clinical laboratories worldwide.
The Inpeco Group has its headquarters in Novazzano (Switzerland), a production plant in Val della Torre (Turin), a site dedicated to Innovative Projects in Pula (Sardinia), a site in Verona and two reference locations for the foreign market in Brussels (Belgium) and New Jersey (United States).
What are you waiting for? Come join the Inpeco team and innovate with us!
For our System Test Team based on Novazzano, Switzerland, we are looking for a System Test Engineer.
Key responsibilities:
We are looking for a candidate whit these requirements:
Strong technical requirements:
Nice to have:
What we offer:
Pubblicato
9 giorni fa
RESULT AREAS:
1) Human ResourcesTo prepare employee contracts , conduct 5 year referencing and other supporting documentation checksTo collate & process absence data on the HR database systemTo run monthly Payroll reports and to highlight any concerns to the HRM / Employee Line Manager for employees with high levelsFiling of HR documents to employee filesTo ensure employee files are audit readyLetter writing as required (i.e. references, end of probationary etc.)To proactively manage the employee communications (i.e. starters, leavers, promotions, jubilees on all relevant communications – local announcement/international newsletter/notice boards etc)To administer the Employee Welfare platforms (Edenred, Sodexo), special Welfare programs (insurance) & updating with starters and leaversTo update documents required for the Onboarding file for new starters to include the organisation chartsTo issue & manage the tracking of policies (i.e., handbook/pension etc)To assist with cyclical HR events (i.e. PPPs, Appraisals, MBO)To assist on Planning & update the Company’s policies (security, medical visits, internal committee etc.)Any other HR assistance as required by the role (Expenses cycle, Cars)2) General Office SupportTo ensure refreshment supplies are maintained for the businessTo manage travel arrangements/bookings within the business, in line with company controlsTo provide administrative support as and when requiredFirst line support for facilities complaints/queries (escalating where necessary)To maintain the meeting room diaryTo ensure any requirements for the meeting room are met (such as refreshments)To maintain the Reception desk with badges & attend to visitors on arrivalTo administer the Company Mobile phones and Fuel cardsTo organise events where requiredAny other duties as required by the roleOFFERTA:
Contratto a tempo indeterminato;
Ticket Restaurant;
Restribuzione variabile su KPI personali/aziendali;
Percorso di crescita professionale.
REQUISITI:
Literate and numerate to A Level or equivalent;
Organisational & planning skills;
Problem solving skills;
Italian mother tongue and very good communication skills in both written and spoken in English;
Intermediate ability with all Microsoft Office applications, Excel, Word & PowerPoint (essential);
Previous experience using HR database (desirable);
Previous working experience in HR or Office Administration;
Previous cross-border and/or parcel industry experience (desirable);
Experience in an international business environment.