I lavori più richiesti

9283Lavori trovati

9283 Lavori trovati 

E
E

Impiegata/o contabile

E-Work

MERATE
19 giorni fa
MERATE
19 giorni fa

E-work S.p.A. ricerca per azienda cliente, settore chimico, un/a impiegato/a contabile con pregressa esperienza nella mansione.

Desideriamo incontrare candidati pratici di contabilità ordinaria e semplificata con conoscenza base della lingua inglese.

Proposto contratto in somministrazione con prospettiva di successivo inserimento diretto in azienda.

Luogo di lavoro: Merate (LC).

P
P

OPERATORE FRONT OFFICE SETTORE RISTORAZIONE

PanB

Vimercate, LOM
Oggi
Vimercate, LOM
Oggi

OPERATORE FRONT OFFICE SETTORE RISTORAZIONE

 

 

Sei una persona ambiziosa?

Hai una passione per il settore della ristorazione?

Ti piace stare a contatto con la gente?

Hai una buona resistenza allo stress?

Stiamo cercando un operatore/operatriceche potrà essere inserito con iniziale contratto di stage oppure se ha esperienza pregressa si possono valutare altre formule contrattuali

L'orario di lavoro inizialmente può essere part time

E
E

ADDETTA UFFICIO PRODUZIONE SETTORE MODA

ENRICO MANDELLI SPA

Merate, LOM
Oggi
Merate, LOM
Oggi

Stiamo cercando una figura da inserire nel nostro ufficio produzione presso la sede di Merate

Il candidato ideale dovrà avere conoscenze specifiche nel settore della moda

Nell’esecuzione del suo lavoro si dovrà occupare di:

  • Inserire le distinte base sull’apposito programma
  • Abbinare i materiali per la compilazione delle distinte base
  • Provvedere ai lanci di produzione sulla base delle indicazioni ricevute dal direttore di produzione

Il lavoro è finalizzato all’assunzione a tempo indeterminato previo periodo di prova in cui sarà affiancato dall’attuale addetta.

Il contratto applicato sarà quello del settore tessile abbigliamento moda per 13 mensilità più premio di risultato.

L’inquadramento previsto è quello di impiegato mentre il livello sarà attribuito in base alle reali capacità del candidato.

 


D
D

Food & Beverage Scheme Manager

DNV GL AS

Vimercate, UNAVAILABLE
1 giorno fa
Vimercate, UNAVAILABLE
1 giorno fa

Local Unit & Position Description

We are looking for Food & Beverage Scheme Manager (standard: FSSC 22000) to join our Technical Food & Beverage Global Unit.The main goal of the F&B Scheme Manager role is to contribute to maintaining and development of FSSC and ISO rules at the global level for all DNV GL units.Main tasks will include:

  • Technical support to managing all the activities related to the issues of the certificates (quote, TR, qualification evaluation)
  • Technical support to managing accreditation activities (compliance, recall, internal audits, accreditation audit management)
  • Develop technical guidelines/ instructions
  • Support the development of new schemes linked to FSSC standard
  • Cooperate with other F&B technical referents in the global F&B hub
  • Ensure co-operation and team building among the other DNV GL Functions (Sales, Customer Care, GCUs, etc.)

Position Qualifications

  • Qualified in FSSC 22000 (qualifications to be maintained every year)
  • Technical background in F&B sector
  • Fluency in English
  • Abiility to work following rules and targets
  • Problem solving attitude
  • Good communication skills

Location:

Our main office is located in Vimercate, Milan area, but we are open for the candidate to be based in any other Italian/ European/ global location.

 

Please submit your CV in English.

Company & Business Area Description

DNV GL is one of the world’s leading certification bodies. We help businesses assure the performance of their organizations, products, people, facilities and supply chains through certification, verification, assessment, and training services. Partnering with our customers, we build sustainable business performance and create stakeholder trust across all types of industries.

 

Equal Opportunity Statement

DNV GL is an Equal Opportunity Employer and gives consideration for employment to qualified applicants without regard to gender, religion, race, national or ethnic origin, cultural background, social group, disability, sexual orientation, gender identity, marital status, age or political opinion. Diversity is fundamental to our culture and we invite you to be part of this diversity!

W
W

RESPONSABILE LABORATORIO ELETTRICO/ELETTRONICO

Wyser - It

Cernusco Lombardone, LOM
2 giorni fa
Cernusco Lombardone, LOM
2 giorni fa
FILIALE : UFFICIO MILANO SPECIALIZZAZIONE : T&E_MACHINERY & TOOLS

Il nostro Cliente è una società che opera nel mondo dell’illuminazione ed è alla ricerca di:


RESPONSABILE LABORATORIO ELETTRICO/ELETTRONICO


La risorsa risponderà direttamente al Responsabile Assicurazione Qualità.

Si occuperà di gestire le attività inerenti al Laboratorio Sicurezza Elettrica con l'obiettivo di:


  • Collaborare con l' Ufficio Tecnico per l'identificazione e la risoluzione di problematiche ricorrenti sui prodotti di serie e in sviluppo
  • Collaborare con l'Ufficio Reclami per l'approfondimento di casistiche di guasto provenienti dai ritorni dal campo
  • Monitorare l'efficienza del Laboratorio e ridurre i tempi di gestione ed esecuzione delle prove
  • Pianificare settimanalmente le prove di laboratorio gestendo le priorità in sinergia con gli altri enti interni
  • Pianificare i campionamenti di produzione
  • Monitorare le risorse impiegate mediante analisi periodica delle performance con adeguati KPI di reparto
  • Sviluppare e gestire la documentazione tecnica necessaria alla validazione dei nuovi prodotti ed all'ottenimento delle certificazioni di prodotto presso Clienti e/o Enti Terzi.


REQUISITI:


  • Formazione ad indirizzo tecnico, preferibilmente nell'ambito dell'Ingegneria Elettrica/Elettronica
  • 3-4 anni di esperienza nell'ambito elettrico e/o elettronico maturata, preferibilmente, presso aziende nel settore dell'elettronica/illuminotecnica
  • Capacità di utilizzo di strumenti informatici quali software gestionali e pacchetto Office.
  • Buona conoscenza della lingua Inglese scritta e parlata
  • Conoscenza della normativa CEI EN 60598-1:2015 e correlate
  • Conoscenza della normativa ISO 17025:2018 ed ISO 9001:2015


Completano il profilo capacità relazionali e di pianificazione/organizzazione.


Sede dell’azienda: Prov. Sud Lecco (zona Cernusco Lombardone)



Wyser è la società internazionale di Gi Group che si occupa di ricerca e selezione di middle e senior management specializzato.Facciamo parte di Gi Group, una delle principali realtà a livello internazionale nei servizi dedicati allo sviluppo del mercato del lavoro.
I candidati ambosessi (D.lgs. n. 198/2006), sono invitati a leggere l’informativa privacy ai sensi degli artt. 13 e 14 del Reg. EU 679/2016 al seguente indirizzo: https://it.wyser-search.com/privacy-candidati/
Wyser (Aut. Min. del 15/04/2014 Prot. N: 39/4903)

J
J

Addetto/a Trasporti - Impiegato/a Logistica - Spedizioniere

John Zink Hamworthy Combustion S.r.l.

Vimercate, LOM
5 giorni fa
Vimercate, LOM
5 giorni fa

John Zink Hamworthy Combustion (JZHC) is a global leader in emissions-control and clean-air combustion systems. We back every product with decades of proven performance, unrivalled research and development capabilities, and expert service and support. Our expertise includes:

  • Burners
  • Flares
  • Flue gas treatment
  • Gas recovery
  • Landfill and biogas systems
  • Thermal oxidizers
  • Vapor control
  • Heat transfer
  • Oil, gas, and liquids separation, treating and conditioning
  • Combustion monitoring
  • Turnkey services

Our customers produce the world’s energy, chemicals, and plastics, and eliminate harmful emissions from the air, water, and soil. We help them operate in a cleaner, safer and more economical way.

We are seeking a Logistics Coordinator, to work in our Vimercate office.

What You Will Do In Your Role

You will be responsible for implementing programs to obtain the most efficient freight transportation at the most economical cost while maintaining required compliance, safety, service and security levels. Perform, administer, and provide technical and analytical work related to planning, development, and execution of compliance and logistics policies and programs.

Corporate responsibility includes:

  • Conduct daily activities to protect self, fellow employees, contractors and customers from injuries with the understanding that safety is a fundamental expectation of each John Zink Hamworthy employee.
  • Understand and strive to meet or exceed the quality metric targets in own area of responsibility as defined in ISO 9001.
  • Be accountable for continuous improvement activities to enhance customer satisfaction, to ensure that our business processes are effective.

Role expectations:

  • Adapt and implement logistics and compliance policies, plans and strategies.
  • Coordinate as required with internal customers (project managers, etc.) to gain full understanding of shipment requirements, (ship to address, consignee, etc.) and customer expectations.
  • Manage the organization, planning and preparation of a variety of transportation (import, export, express, road, airfreight, sea freight, oversized) options. Reference all necessary detail (PO, contracts, etc.) to ensure all requirements are completely understood to minimize delays, mistakes, risk and non-conformances.
  • Prepare freight budget proposals, rate quotes and RfQ to support sales and forecasting.
  • Negotiate with carriers to obtain lowest overall cost while maintaining required service levels.
  • Facilitate win-win situations according to the project specifications and requirements.
  • Represent the Company’s position in disputes, such as rate and charge disagreements.
  • Direct, analyze, and advise on transportation matters that impact service and cost.
  • Work directly with customers and or their shipping agents to prepare and execute shipments.
  • Search for the most suitable means of transport (groupage / express / sea / road) and search for the most appropriate forwarding company according to the Project specifications and requirements.
  • Manage the expediting and tracking of shipments when necessary.
  • Organize shipment and requirements of projects when payments are covered by Letters of Credit, Sight Drafts, etc.
  • Manage the preparation, collection and timely distribution of all shipping documents (COO, BOL, FTA, Packing Slips, Invoices, etc.) necessary for shipment execution.

The Experience You Will Bring

Technical Skills:

  • Logistics knowledge
  • Planning and organize resources to deliver required objectives in a defined situation
  • Dealing with international trade activity
  • A solid understanding of government regulations related to transportation (Incoterms 2020, specific regulations for import and export etc.)
  • English level upper intermediate (will be tested)

Behavioral Skills:

  • Capability to work in a high demanding multicultural team
  • Problem solving
  • Negotiation and conflict management skills

What will put you ahead:

  • Bachelor’s degree
  • A previous experience in multinational company as logistic coordinator
D
D

Food & Beverage Scheme Manager

DNV GL AS

Vimercate
2 giorni fa
Vimercate
2 giorni fa

Local Unit & Position Description

We are looking for Food & Beverage Scheme Manager (standard: FSSC 22000) to join our Technical Food & Beverage Global Unit.The main goal of the F&B Scheme Manager role is to contribute to maintaining and development of FSSC and ISO rules at the global level for all DNV GL units.Main tasks will include:

  • Technical support to managing all the activities related to the issues of the certificates (quote, TR, qualification evaluation)
  • Technical support to managing accreditation activities (compliance, recall, internal audits, accreditation audit management)
  • Develop technical guidelines/ instructions
  • Support the development of new schemes linked to FSSC standard
  • Cooperate with other F&B technical referents in the global F&B hub
  • Ensure co-operation and team building among the other DNV GL Functions (Sales, Customer Care, GCUs, etc.)

Position Qualifications

  • Qualified in FSSC 22000 (qualifications to be maintained every year)
  • Technical background in F&B sector
  • Fluency in English
  • Abiility to work following rules and targets
  • Problem solving attitude
  • Good communication skills

Location:

Our main office is located in Vimercate, Milan area, but we are open for the candidate to be based in any other Italian/ European/ global location.

 

Please submit your CV in English.

Company & Business Area Description

DNV GL is one of the world’s leading certification bodies. We help businesses assure the performance of their organizations, products, people, facilities and supply chains through certification, verification, assessment, and training services. Partnering with our customers, we build sustainable business performance and create stakeholder trust across all types of industries.

 

Equal Opportunity Statement

DNV GL is an Equal Opportunity Employer and gives consideration for employment to qualified applicants without regard to gender, religion, race, national or ethnic origin, cultural background, social group, disability, sexual orientation, gender identity, marital status, age or political opinion. Diversity is fundamental to our culture and we invite you to be part of this diversity!

E
E

Softwarista PLC – HMI

Etjca S.p.a.

MACHERIO, LOM
5 giorni fa
MACHERIO, LOM
€1.2k - €1.2k Al mese
5 giorni fa
€1.2k - €1.2k Al mese
  ETJCA SPA , filiale di Merate ricerca per propria azienda cliente che si occupa di progettazione di macchinari industriali,  un/una Softwarista PLC – HMI . Requisiti richiesti:   Livello di esperienza: 3/5  anni   -Competenze specifiche: diploma di perito elettronico / elettrotecnico / meccatronico -Conoscenze base: Siemens S7 / Tia Portal. -Gradita conoscenza della lingua inglese. -Impiegato Full-time   Si invitano i candidati di entrambi i sessi (L.903/77) a prendere visione dell'informativa sulla privacy https://etjca.it/informativa-per-candidati (art.13, Reg EU 679/2016) pubblicata sul sito www.etjca.it. Etjca S.p.A. (Aut. Min. Prot. N. 1309-SG del 23/02/2005)
D
D

MAGAZZINIERE con PATENTINO MULETTO

During

Dolzago
1 giorno fa
Dolzago
1 giorno fa

During Spa Agenzia per il Lavoro, filiale di Lecco, cerca MAGAZZINIERI per azienda di Dolzago.


Le risorse si occuperanno di fare carico/scarico e movimentazione merci con l'utilizzo del muletto, predisposizione bancali e preparazione ordini


Richiesta pregressa esperienza in mansione analoga, disponibilità a lavorare su 2 turni, 6/7 giorni da lunedì a domenica con riposo compensativo, patentino del muletto in corso di validità e flessibilità


Offerto contratto di somministrazione

0
0

Tecnologo di industrializzazione del processo

Cernusco Lombardone, LOM
1 giorno fa
Cernusco Lombardone, LOM
1 giorno fa

 

Tecnologo di industrializzazione del processo

 

Descrizione della figura professionale:

IlTecnologo diprocessoè in gradodiindustrializzare un prodottonel rispetto degli standard qualitativi progettuali richiesti, realizzando e ottimizzando i relativi processidiproduzione in terminidimacchinari, attrezzature, tempi e sequenzedilavorazione.

 

Contenuto del lavoro:

La figura, in dettaglio, ha il compito di:

  • descrivere, in sequenza “ottimizzata”, le fasi di assemblaggio;
  • gestire la stesura del capitolato, coordinare lo sviluppo del progetto e monitorare l’avanzamento della commessa;
  • coordinare i fornitori di impianti di assemblaggio;
  • gestire lo start updeinuovi impianti fino al raggiungimento degli obiettivi;
  • gestire varianti in corso d’opera (soddisfare le esigenze del cliente rispettando le possibilità realizzative)
  • individuare la miglior tecnologia disponibile per la realizzazione del prodotto rispettando gli obiettivi del budget ed assicurando la conformità alle specifiche richieste.

 

Dialoga all'interno dell'azienda con:

  • l'ufficio Tecnico per questioni relative ai requisiti tecnici del prodotto finale;
  • l’ufficio Program per questioni relative a contenuti del contratto di fornitura e tempi di consegna.
  • Il reparto Produzione per l’avvio produzione di nuovi impianti (o ripartenza post modifica)
  • l’ufficio Qualità per la validazione degli impianti stessi.

 

Dialoga all’esterno dell'azienda con:

  • i fornitori di impianti diassemblaggio per valutare le soluzioni tecnologiche utilizzate e le questioni relative a costi e tempi di consegna;
  • Il cliente in fase di validazione del processo.

 

Caratteristiche della figura professionale:

Le conoscenze e le capacità tecnico professionali del Tecnologo di industrializzazionedi processo sono suddivisibili nelle seguenti categorie:

  • conoscenze tecniche di base (meccanica, elettrotecnica/elettronica, informatica);
  • conoscenze di base di contrattualistica, normative ambientali e sicurezza sul lavoro;
  • conoscenza delle lingue estere (inglese scritto e parlato);
  • capacità di interpretazione dei disegni tecnici;
  • capacità di valutazione dei costi e dei fornitori;
  • capacità di organizzare il proprio lavoro;
  • capacità di coordinare le risorse, in una visione di “lavoro di squadra”;
  • capacità di collaborare con le entità coinvolte nel processo produttivo;
  • capacità relazionale.

 

 


 

 

 

Pubblicato

19 giorni fa

Descrizione

E-work S.p.A. ricerca per azienda cliente, settore chimico, un/a impiegato/a contabile con pregressa esperienza nella mansione.

Desideriamo incontrare candidati pratici di contabilità ordinaria e semplificata con conoscenza base della lingua inglese.

Proposto contratto in somministrazione con prospettiva di successivo inserimento diretto in azienda.

Luogo di lavoro: Merate (LC).



Fonte: E-Work